2014. január 4., szombat

Finn csili a világ legerősebbje?

Ma ismét könnyesre-izzadtra kínoztam magam a finn Poppamies Oy (kb. "Tűzember Kft") brutálisan erős csiliszószával, amelybe gyümölcsös illatú habanerót és a legerősebbnek tartott naga jolokia csilifajtákat tették. Majdnem minden nap eszem erőset, de az Erős Pista mellett sok más szószt is használok. Az ok az, hogy nem mindig tetszik az Erős Pista sóssága, vagy egyszerűen erősebbre vágyom. 

A rengeteg szószból számomra a karibi stílusú gyümölcsös, de pokolian csípős habanero-alapú szószok (pl. Tabasco Habanero és a Heinz Yellow Habanero a tömegcikkekből) valamint a Poppamies "Törkeen Hot" szósza, amelyet ma este is fogyasztottam. Nyáron a cserepekben és óriás szatyorban termesztett hegyes erős paprikáim elég tüzesre sikerültek, ezekkel el is voltam egy hónapig, a szezon végéig. 

A zöld szatyorban nőtt a hegyes erős! Forrás: www.photoblog.com/Vil0443



Van azonban egy csili, amelyet a "szakértők" még ezeknél is erősebbnek mondanak: Ez a "naga morich" fajta, amelyet a finn Fatalii Gourmet cég nemesített. 

Az itteni áruházakban a hat darabos kiszerelést 6 Euróért kapni. Én kipróbáltam (hihetetlen élmény), de csak igazán elszántaknak ajánlom! 


http://www.goodnewsfinland.com/archive/news/b97c3a4d/


A szörnyeteg "naga morich" (Fotó: Fatalii Gourmet)



Kövess a Facebookon, ott gyorsabban pörögnek a tartalmak!

2 megjegyzés:

  1. Probald ki ezt : http://www.deathsauce.com.au . Nagyobb k-city marketben lehet kapni. Talan 10 fele erosegben letezik. Kapsz hozza egy halafejes kulcstartot is ha legerossebbet veszed. :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, kipróbálom! :) én innen szoktam csemegézni:

    http://smokingtongue.blogspot.fi

    A szerző sajnos nem folytatja már, de jó olvasgatni a régi cikkeit.

    VálaszTörlés